Gratis levering

Længst erfaring

Uovertrufne service

0
Trampolinspecialisten kundvagnsikon
0 kr
Indkøbskurven er tom
indkøbskurv: 0 kr
0
Indkøbskurven er tom

Springskole

Velkommen til Trampolinspecialistens springskole i samarbejde med den svenske mester i trampolin – Jonas Nordfors!

I løbet af foråret giver Jonas ugentlige tips om, hvordan man foretager forskellige spring i stigende sværhedsgrad.
I den første video herover kan du se, hvordan Jonas forberedte sig til EM, der blev afholdt i Valladolid, Spanien, d. 31.3-3.4. 2016.

Nedenfor finder du alle videoerne! Videoerne er på svensk.

Forsøg heller ikke at foretage spring, som du ikke føler dig sikker på. De første spring i serien er spring, som alle vil synes er sjove at lave. Jonas får en saltomortale til at se meget let ud, men denne type spring medfører en øget risiko for skader! Du må aldrig lave denne type øvelser alene, men sørg for at have en i nærheden, når du udfører dem.

Del 1 – Stop

Vi starter med grundspringene. I denne del lærer du, hvordan man stopper et spring sikkert.

Del 2 – Fald til siddende

Fald til siddende er perfekt at bruge i de længere serier. I starten kan det være svært at få god højde, når man skal op på benene igen, så det er bare om at øve sig igen og igen!

Del 3 – Fald til alle fire

I denne uge udbygger vi serien med et fald til alle fire. Det er en god idé at træne fald til alle fire, inden du går videre til del 5, hvor du vil træne frontfald!

Del 4 – Fald til ryg

Nu er det tid til at lære fald til ryg. Det er rart at være tryg ved at falde på ryggen og finde balancen i denne type spring.

Del 5 – Frontfald

Frontfald kan føles en smule ubehageligt i starten. Start forsigtigt, følg instruktionerne nøje og træn først fald til alle fire, så kommer frontfaldet til at sidde lige i øjet!

Del 6 – Ryg halvvendning ryg

Nu begynder træningen at blive lidt sværere. Ryg med halvvending tilbage til ryg kræver øvelse, så kig godt på Jonas og træn løs!

Del 7 – Proptrækkeren

Også i denne uge er skruen på skemaet. Et dreje en omgang er nemt, men fra ryg til ryg? Det er ikke så nemt, men et sjovt spring! Prøv og se!

Del 8 – Pullover

Nu begynder vi at træne til saltomortaler! Det er et sjovt spring, og god træning inden du øver baglæns saltomortaler. Vær opmærksom på, at du skal lande på ryggen!

Del 9 – Fra ryg til ryg

Springet er en forlæns saltomortale fra ryg til ryg. Det er vigtigt at krumme sig helt sammen, for at få rotationen! Det er et vanskeligt spring, som er godt at mestre, inden den næste øvelse.

Del 10 – Forlæns saltomortale

Det er nu tid til den første saltomortale. OBS! Dette er et svært spring. Forsøg ikke at springe alene, og pas meget på, når du træner saltomortaler.